Hunter X Hunter 383 – Fuga

El preciosisme de la tragedia

Visualment, la imatge més preciosista de l’episodi. I Kogumi a part, una de les més precioses del manga.

Aquest ha estat un episodi atípic dins de la saga. Un episodi que s’ha donat temps a relaxar-se  i deixar-se portat per una realitat diferent. Estàvem acostumats a descobrir habilitats absurdament enrevessades, a submergir-nos en una pèrfida política plena de complots i maquinacions que no semblen mai acabar. Però aquí només hi ha dues nenes que només volen escapar i dos gaudies disposats a donar-ho tot per salvar la seva innocència. És una historia preciosa i senzilla. Per que lluny de ser enrevessat, el pla de fuga resulta esser d’allò més senzill. Defuig en certa manera totes les complicacions innecessàries dels complots que la rodegen i talla pel dret de la forma més simple i efectiva possible. És meravellós veure com Togashi, de tant en tant també sap tractar la simplicitat.

Es tan adorable la cachas de la Biscuit

L’episodi comença oferint-nos el programa de la festa que tan s’estava esperant. Esperava que durant aquesta, al estar la majoria reunits en una cambra alguns dels prínceps fessin els seus moviments. Però de ser així, o be Togashi no ho ha mostrat (destorbaria a la narrativa neta i simplista de la trama d’aquest episodi) o be la mateixa fuga els ho ha impedit (cosa que vol dir que haurien deixat els plans per al final). En qualsevol cas això no importa, ni els plans, ni els complots ni el programa de la festa. L’únic que importa son dues nenes que volen fugir. Tot i així Togashi aprofita per acabar d’expressar-nos la mort del príncep de l’episodi anterior (Salé-Salé). Les coses comencen a accelerar-se, la guerra comença a cobrar-se víctimes, com prova n’és la tragèdia final. Però més enllà de la menció de que el príncep no actuarà tot plegat només serveix per a rebaixar el ritme de la narrativa i adequar-lo per al que be després, relaxar-nos amb música i espectacle. Sigui com sigui, el moment en que toca la Melody resulta realment preciós, digne de l’episodi que l’engloba.

En qualsevol cas la Melody fa el seu recital i la cambra sencera s’adorm amb la seva música nen. I amb tots adormits les nenes tenen via lliure per escapar amb l’ajuda inestimable d’un entranyable guàrdia que dona la seva vida per una causa millor (tot i que al final no serveixi de res). Resulta reconfortant veure com Togashi segueix afegint profunditat a personatges tan secundaris donant-los una historia i una coherència. Junt a l’escena de la Melody tocant, el seu discurs abans de morir és un dels elements més preciosistes de l’episodi.

A nivell narratiu aquesta potser és la imatge més bonica

Però quan les nenes escapen en un bot amb l’esperança de poder tornar a casa des d’alta mar (s’ha de dir que un cop fora del vaixell el pla era una merda. Però quina altre opció tenien?), els sorprèn una defensa evident. Han fet un pacte de sang, un pacte nen. No poden defugir aquesta guerra més que amb la mort. I amb la mort és com es paga als que intenten fer-ho d’altre manera. Així que només sortir del vaixell uns esperits nen intenten endur-se-les cap a la nul·litat. Convenient resulta que una de les nenes posseís una habilitat de teletransport que els permetés tornar al vaixell abans de morir. Per la porta però, només hi caben d’una en una.

Però la bellesa d’aquest plà no es queda curta. Impactant i demolidor.

Realment la situació és brillant, Togashi s’ho munta de manera extraordinària per donar una coherència brutal als fets, tot lliga i res sembla forçat. I més important, el dramatisme és colpidor. Et gela per dins. Quan la princesa petita entra al túnel i s’hi troba sola, temorosa d’haver-se quedat sense ningú, la sensació és opressiva, angoixant. L’autor ha construït molt be l’afecte cap a aquests personatges i l’entranyable de la seva relació. I quan la veus aparèixer sents un alleujament embriagador. Però al menys jo, de seguida he notat que alguna cosa no anava be. Que no tenia lògica, que ambdues es salvessin no anava amb la narrativa de l’episodi. La historia necessitava un element tràgic final. I aquí, per primer cop, Togashi ha emprat la seva explicació tècnica en un element narratiu. Per que normalment Togashi t’explica l’habilitat per que l’entenguis i puguis comprendre així la lògica dels successos. Però l’explicació en si no t’ensenya la historia. Aquí la cosa canvia, per que quan ens explica el funcionament de la seva habilitat, ens diu en altres paraules que la princesa ha mort. Ens ho diu sense dir-ho i això resulta molt més poderós. Però també ens narra sobre l’amor profund d’’ambdues germanes, les besties nen de les quals no serien útils l’una sense l’altre. Togashi explica més amb aquesta habilitat que amb cap altre que hagi detallat mai i això és fantàstic.

Pots sentir com les mans supuren angoixa a través de les pagines

Amb ella ja son tres els prínceps morts, la guerra s’accelera. Com més morts més aferrissada es tornarà la batalla. I amb l’entrada d’en Halkenburg al conflicte les coses es posaran més intenses que mai. Aquest però no és un capítol que parli d’això. És un capítol de bellesa, la bellesa de un amor incondicional que ni tan sols la mort pot trencar. La bellesa d’una tragèdia profunda i colpidora. La bellesa, en definitiva de la relació de dues germanes.

mai més la tornarem a veure pensant que és ella

Deixa un comentari: